torsdag 19. november 2020

Meditere på Guds Ord.

 


Meditere på Guds Ord. Grunne på ordet                              Når vi bruker tid i Bibelen hver dag, kan vi se dypere inn i tekstene og begynne en samtale med Gud. 

For å forstå hvordan man kan meditere over et bibelvers eller to, la oss gå grundig inn i Efeserne 4,31-32 som sier 

Slutt med all hardhet og hissighet, med sinne, bråk, spott og all annen ondskap. Vær gode mot hverandre, vis medfølelse og tilgi hverandre, slik Gud har tilgitt dere i Kristus."  

La oss lese det igjen og spørre Gud:

Bærer jeg på bitterhet? 
Er jeg en sint person? 
Er ordene mine harde? 
Har jeg et varmt hjerte? 
Er jeg rask med å tilgi? 

Deretter lytter vi og venter på den mektige, men likevel milde stemmen til Gud. Stemmen vil sjelden være hørbar, men vi vil likevel vite hva Han taler til oss. 

Vi kan la denne bibel meditasjonen være med oss gjennom dagen for å bevisstgjøre oss på alt av bitterhet, sinne, hardhet, ufølsomhet eller manglende vilje til å tilgi som prøver å kapre tankene våre. 

Det er dette det vil si å meditere på Guds Ord. 

En anen oversette sier

«Slutt med all bitterhet, sinne og raserianfall. Dere skal ikke forulempe og såre hverandre med harde ord. Vær ikke ondskapsfulle. Pass på at dere er gode og kjærlige mot hverandre. Tilgi hverandre, akkurat som Gud har tilgitt dere på grunn av det Kristus har gjort for oss.»

Mens du leser gjennom det, be Gud om å vise deg hvor du adlyder Ham og hvor du trenger å gjøre endringer for å oppnå åndelig vekst. La denne nye oppdagelsen gjennomsyre tankene dine resten av dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar