fredag 15. januar 2016

Gud tar mål

Når Gud tar mål av et menneske, legger han målebåndet rundt hjerte i stedet for rundt hodet.
Men Herren sa til Samuel: «Se ikke på hans utseende og høye vekst, for jeg har forkastet ham. Her gjelder ikke det som mennesker ser. For mennesker ser det som øynene ser, men Herren ser på hjertet. 1. Samuelsbok‬ ‭16:7‬ 
I dag legges det i vår kultur slik vekt  på ytre utsende og materiell eiendeler. Vi gjør vel i å huske at det er våre indre karakteregenskaper som skaper et vedvarende ry. «Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut fra det.»
‭‭Ordspråkene‬ ‭4:23‬  «Men dette er pakten jeg vil slutte med Israels hus i dager som kommer, sier Herren: Jeg legger min lov i deres sinn og skriver den i deres hjerte. Jeg skal være deres Gud, og de skal være mitt folk.»
‭‭Jeremia‬ ‭31:33‬ ‭ «Den vises hjerte fører på rett vei, men dårens tanke fører galt av sted.»
‭‭Forkynneren‬ ‭10:2‬ ‭

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar