søndag 3. november 2013

Kjærliget er den beste veien

Mark 11,24 Derfor sier jeg dere: Alt det dere ber om i bønnene deres - tro at dere har fått det, og dere skal få det. Det neste verset begynner med: Men når dere står og ber og har noe å anklage en annen for, da tilgi ham.
Du ser, du må els...ke dine fiender. Du må velsigne dem som forbanner deg. Du må gjøre godt mot dem som ikke gjør godt mot deg. Du vandrer ikke i tilgivelse dersom du ikke gjør det. Gud ikke bare tilgir, Han glemmer.
Mange ganger er jeg, som alle andre, fristet til å ikke tilgi, men jeg nekter å la den minste lille bit av fiendskap - den minste lille bit av ond vilje - den minste lille bit av negative følelser - komme inn i meg. Når mennesker begynner å snakke om meg, begynner jeg å be for dem.
Jeg sier: Gud velsigne bror N N. Jeg vet ikke hva han mente med å si det han sa, men jeg vet at du ønsker å velsigne ham. Jeg ber om at hans tjeneste vil være velsignet. Jeg ber om at Du vil gi ham guddommelig rettledning og ledelse. Jeg ber om at Du vil bruke ham. Jeg ønsker ikke å se at noen predikant feile, gjør du? Ofte vet ikke menneskene hva de gjør. Jesus sa om de som korsfestet Ham: Tilgi dem. Det vet ikke hva de gjør.
Jesus sa i Joh 13,35 Har dere kjærlighet til hverandre, da skal alle kunne se at dere er mine disipler. I det 34. Verset sier Han: Dere skal elske hverandre, som jeg har elsket dere.... Han elsket oss mens vi enda var syndere. Han elsket oss mens vi enda var Hans fiender. Tenk på dette: Hvis Gud elsket oss med så stor kjærlighet mens vi var syndere, tenk på hvordan Han elsker sine barn, ved å vise den rette ånd og elske mennesker, vil du få rik belønning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar