tirsdag 17. september 2019

Vil deg i Herren.
Livet kan være hektisk. Er du som meg, har du ikke bare en, men flere baller i lufta samtidig. Ballene kan være merket med forpliktelser, ansvar og forventninger. 
Ta en pause fra den ellers så travle hverdagen. Enten det er snakk om jobb, menighet eller privatliv. Jeg tror det er sunt med et avbrekk.
Gud er opptatt av vårt ve og vel. Han har skapt oss, og kaller oss sine barn. 
Hva trenger barn mye av? Jo hvile. Salme 23. Herren er min hyrde, jeg mangler ikke noe. Han lar meg ligge i grønne enger, han leder meg til vann der jeg finner hvile. 
Disse grønne, myke, engene med det friske  vannet ligger like foran øynene våre, men kan være vanskelige å se. Vi har en veldig aktiv hverdag men batteriene kan bli utbrente. Det heter i en sang, 
Fall til ro og kjenn at jeg er Herre, fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud, jeg vil gi deg av min fred.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar