mandag 2. desember 2019

Fall til ro.

«En salme av David. Herren er min hyrde, jeg mangler ingenting. Han lar meg ligge i grønne enger. Han leder meg til hvilens vann. Han fornyer min sjel. Han leder meg på rettferdighets stier for sitt navns skyld.»
Salmenes bok SALME 23:1-3

I det kaotiske hverdags tempoet av møter, arrangementer, forpliktelser, kjøre barna rundt på ulike aktiviteter, ta vare på foreldrene mine, tjene andre, finne tid til meg selv, gjøre ærend, reise rundt over hele byen, kjøre meg selv fillete og gå tom for energi...ønsker jeg noen ganger bokstavelig talt å "ligge i grønne enger" eller sitte ved "vann der jeg finner hvile".
om jeg bare hadde tatt tid til bare en kopp kaffe med en ven, et pusterom.
Du også trenger pusterom.
Pusterom er rommet mellom tempoet ditt og grensen din. Det er en rolig samtale med din beste venn. Det er middag ved bordet, gå en tur og falle til ro. En sang kom til meg og rørte ved hjerte mitt.

1. Søk du først mitt rike, og sett din lit til meg,
så skal Ånden i fra himmelen falle over deg.

Fall til ro og kjenn at jeg er Herre. 
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred.

2. Jeg vil kalle deg til glede, jeg vil kalle
deg til savn.Du må legge verden bak deg,
men du skal styrkes i mitt navn

3. Jeg vil takke Jesus Kristus, jeg vil takke
Israels Gud. Jeg vil lovsynge min Frelser,
som gir meg dette bud.
Refr: 
Fall til ro og kjenn at jeg er Herre. 
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred.


Gud har invitert oss til å føre litt pusterom inn i livene våre igjen. I mellomtiden, se på kalenderen din og spør: Hva er en ting jeg sa ja til å være med på bare fordi jeg var redd for å gå glipp av noe eller skuffe noen ved å si nei?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar