lørdag 2. juli 2022

Sultne etter Gud.

ER VI SIKKELIG SULTNE ETER GUD Hvor lenge siden er det du sa: jeg skal gå til Gud? Hvor lenge er det siden du la vekk alt det som du er opptatt med og løp nedover angerens vei for å følge etter Gud? Matt.5,6 Han sa: Velsignet er de som hungrer og tørster etter rettferdighet, for de skal mettes. Problemet er at vi aldri har vært sulten, sikkelig sultne. Vi har tillatt oss å la opplevelser og ting i denne verden tilfredsstille oss og gjøre oss mette. Vi kommer til Gud uke etter uke, for å la ham fylle de små tomme rommene. Jeg kan fortelle deg at Gud er lei av å Komme på andreplass i forhold alt annet i livene våre, til alle programmene vår, alle aktivitetene som styrer livet i menigheten. Alt som vi gjør må springe ut og få sin kraft fra Guds nærvær blant oss. Men dersom vi ikke passer på, kan vi bli så fanget inn i å gjøre gode gjerninger for ham at vi glemmer han. Vi kan bli fanget inn i et religiøst system at vi aldri blir virkelige åndelige. Det spiller ingen rolle hvor mye vi ber. Jeg bryr meg heller ikke om hvor mye kjennskap du har til det som står skrevet i Bibelen, eller hva du vet om Jesus. Jeg spør deg kjenner du ham? ( din Far) Vi har kvalt sulten etter hans nærvær ved å holde på med en masse aktiviteter for ham. Jeg ber om Jesus og den Hellige Ånd skal vekke en sult som nesten er blitt borte inne i deg. Vi har tillatt surrogat å fylle livet vårt i stedet for hans nærvær. I Jesu navn så forløser jeg deg fra død religion og til en åndelig sult, jeg ber at du blir så sulten etter å få kjenne ham at alt annet blir uvesentlig. Herre, vi ønsker bare ditt nærvær. Vi er så sultne. Amen

1 kommentar: