torsdag 12. desember 2013

Tro på Jesus
(Debatt): Jeg oppfordrer dagens mennesker til å vende seg til Jesus, han som døde for alle mennesker, i stedet for å tro på stjernetydere og spåkoner/spåmenn. At Jesus sto opp igjen fra graven er en av historiens best bevitnede begivenheter. Velg om du vil tro på avgudsdyrkere eller den levende Jesus. Jeg mener astrologene tjener seg rik på menneskers desperate åndelige lengsel. Den åndelige søkningen vi ser i dag er et svar på en vitenskap som ble for materiell. Mennesker har et behov for felleskap med Gud. Når ikke dette blir fylt, og man samtidig sier nei til kristendommen, åpner man for falske ideer. Konsekvensene blir at mennesker fraskriver seg å ta ansvar for sitt eget liv og sine gjøremål, stjernene blir gud, og astrologene vår tids yppersteprester. Mennesker som lar astrologer og spåmenn bestemme over sitt liv og sine handlinger, overgir sin egen kreativitet i humbugmakerens hender. Astrologien gjør mennesker til slaver av universet, og de fraskriver seg ansvar for sitt eget liv. I stedet for å bruke sin egen intelligens gjør de seg avhengig av demoniske krefter. 5 Mos 18,14-15 For disse folk som du skal drive ut, de hører på dem som spår av skyene, og på tegntydere. Men deg har Herren din Gud ikke tillatt slikt. 15 En profet av din midte, av dine brødre, likesom meg, skal Herren din Gud oppreise for deg. På ham skal dere høre. Jesus sier: den som kommer til meg, vil jeg ingenlunde støte ut! (Joh. 6:37.)
Pastor/Evangelist Steinar Vikestad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar