lørdag 30. januar 2016

                                            I dit nærver Gud
Minn bønn i dag.
Gud jeg bare må ha mer av deg, koste hva det koste vil. Jeg må erfare Guds nærver.
Matteus 5:6 Salige er de som hungrer og tørster etter rettferdigheten, for de skal mettes. (Levende bok) Lykkelige er de som sulter og tørster etter å gjøre Guds vilje, for de skal bli mettet.»
Johannes 7:37-38
På den siste dagen, som var høydepunktet under løvhyttefesten, ropte Jesus til folket: Dersom noen er tørst, kom da til meg og drikk! Gud har lovet i Skriften, at strømmer av levende vann skal flyte fram fra det innerste hos dem som tror på meg.
Salmene 42:3
Min sjel tørster etter Gud, etter den levende Gud. Når skal jeg få komme fram for Guds ansikt?»
Salmene 63:2
Gud, du er min Gud, som jeg søker. Min sjel tørster etter deg, min kropp lengter etter deg i et vannløst, tørt og utarmet land.»
Jeg roper, mer, Gud! Mer! Jeg må ha mer av deg, uansett hvor mye det koster!
Bare gi meg mer av deg.
Søk Herren mens han finnes, kall på ham den stund han er nær!
Å vente på Herren vil ikke si det samme som å sitte i ro.
Jeremia 29:14 «Jeg vil la mig finne av eder, sier Herren, og jeg vil gjøre ende på eders fangenskap og samle eder fra alle de folk og alle de steder som jeg har drevet eder bort til, sier Herren, og jeg vil føre eder tilbake til det sted som jeg førte eder bort fra.»
Salmene 37:7 Vær stille for Herren og vent på ham!
(En sangtekst)
Verdens skaper, gå sammen med meg
Verdens hersker, gå sammen med meg
Du som stiller stormen, gå sammen med meg
Du som helbreder hjerte, gå sammen med meg
Å, Jeg trenger deg
Oh Jesus, gå sammen med meg
Jeg trenger deg
Oh Jesus, gå sammen med meg
Jeg elsker deg
Oh, Jesus, gå sammen med meg

I ditt nærvær Herre, der er det fred, der er det hvile
I ditt nærvær Herre, der er det lys som aldri tar slutt
I ditt nærvær Herre, er det glede, der er det glede
I ditt nærvær Herre, der er det lys som aldri tar slutt
(Alt jeg trenger er deg Gud)
Jeg trenger deg, jeg trenger mer av ditt nærvær Gud
Vær en dag, vær en dag la meg ikke gå ett ensete steg, ett eneste steg uten ditt nærvær Gud.
Det er ingenting som kan erstatte et Guddommelig møte. Alle må erfare det personlig.
Sann lærdom kommer ved erfaring, ikke ved å ha teoretisk kunnskap.
Mange forstår ikke at det  som trengs i en søken etter mer, er en fullstendig overgivelse til Gud, som tiltrekker seg noe som ikke kan forklares, kontrolleres, eller forstås.
Vi må få et personlig møte med  ham som er større enn oss på alle mulige måter. Helt til vi blir merket for livet av et slikt møte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar