mandag 31. juli 2017

Lær å se deg selv som Gud ser deg.

Lær å se deg selv som Gud ser deg.
Du trenger å lære hvordan du skal se deg selv som Gud ser deg. Du skal ikke se deg som satan ser deg. Du skulle ikke se deg som andre mennesker ser deg.
Inntil du lærer å se deg selv som Gud ser deg, vil du aldri være i stand til å få sterk tro. Du vil alltid leve et liv i åndelig nederlag, og du vil aldri reise deg opp til din rettmessige privilegier. Du må se deg selv som Gud ser deg. EN NY SKAPNING I KRISTUS.  (2 Kor 5,17) Derfor, hvis noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er borte, se, det nye er blitt til. Er du i Kristus? Bibelen sier at hvis du er i Kristus, er du en ny skapning. En oversettelse sier at er en nyskapning. En oversettelse sier et nytt slag. Og ny levende Bibelen sier. «Den som lever i fellesskap med Kristus, er forandret til et nytt menneske. Det gamle livet er borte, og noe nytt har begynt.»
Du er et helt nytt slag, hvis du er i Kristus.
Gal 6,15 «For det som betyr noe, er ikke å være omskåret eller uomskåret, men å være en ny skapning.»
Nå må du begynne å se deg selv som en ny skapning på innsiden og så begynne å styre deg selv etter det. Når du innser at du er en ny skapning i Kristus Jesus, kan det skape en virkelig forandring i dit åndelige liv. Det kan bety  forskjellen mellom å leve seirende og å leve på den vanlige tradisjonens grund.
Du er Guds rettmessige barn
‭‭vit hva den nye skapningen betyr.
Vi er født på nyt, derfor er vi nye skapninger i Kristus Jesus. Vi er Guds rettmessige barn. Det betyr at vi er arvinger og medarvinger med Kristus. All himmelens herlighet tilhører oss fordi  vi er barn av en levende Gud.
Det er opp til oss å handle som om vi er barn av en levende Gud. Grunnen til at
mange av oss ikke har mer enn vi har er fordi vi ikke handler som om vi er Guds barn.
Efeserne‬ ‭2.10
‭‭For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem.»
Er du klar over at hver gang du ser ned på deg selv, hver gang du sier: Jeg er uverdig, jeg er så dårlig, jeg er svak, jeg klarer det aldri, jeg er ikke god nok, rakker du ned på det Gud har gjort. Når du bekjenner at du er svak og uverdig, at Gud ikke vil høre dine bønner, så sier du at det Gud har gjort ikke er godt nok.
Vi leste, (for vi er HANS VERK) vi er Guds eget verk, skapt i Kristus Jesus! Derfor er du ikke uverdig. DU ER VERDIG. Du er ikke urettferdig. Du er rettferdig i Kristus Jesus! Når du begynner å se deg selv på denne måten, når du begynner å se på deg selv og si: Jeg er Guds barn! Jeg er barn av en Konge! Jeg er arving og medarvinger med Jesus Kristus. Jeg er verdig! Jeg er rettferdig. Jeg er en ny skapning i Kristus Jesus, når du begynner å si det isteden for alt det negative du har bekjent, vil du begynne å reise deg opp på det nivået hvor du er i stand til å praktisere sterk tro.
Steinar Vikestad Afrikahjelpen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar