lørdag 7. mai 2022

Å prise Gud gir oss styrke mens vi venter

Å prise Gud lar deg lufte ut frustrasjon. Salme 34,19, "HERREN er nær hos dem som har et nedbrutt hjerte, han frelser dem som har en knust ånd. Det var en tid i livet mitt som føltes veldig mørk. Sykdom gjorde at jeg følte meg helt utmattet. Da tenkte jeg, "Er det naturlig å prise Gud når jeg føler meg så dårlig?" Jeg mener, jeg følte ikke akkurat for å hoppe opp og ned og rope "Halleluja, når jeg er syk. Når jeg leste i Salmene oppdaget jeg at mange av salmene var klagesanger. En klagende bønn er en bønn fylt med spørsmål, frustrasjoner og tvil. Det jeg oppdaget om de som skrev salmene var at de ikke holdt tilbake for Gud. Da de var frustrerte, viste de sine følelser. Ofte var deres sorg lovsangen deres. Gud ønsker din ærlige lovsang. Om du er frustrert, sint eller bare trist, inviterer han deg til å legge fram de følelsene for han. Gråt alt ut for han. Så, følg salme skrivernes eksempel. Skift fokuset til lovprisning. Gud lover å være nært de med nedbrutt hjerte og å redde de som har en knust ånd (34,18). Takk og pris han i dag for at han holder sine løfter. Takk for at du ser hver tåre jeg har og at du hører hvert sinte ord jeg hvisker. Jeg takker deg for at du inviterer meg til å snakke direkte om alle mine følelser. Takk for at når jeg øser ut min sorg i tilbedelse til deg, leger du mitt sårede hjerte. Jeg takker deg Herre for at du trøster meg som en kjærlig og medfølende far. Takk for at du er nært når jeg gråter. Jeg tilber deg som Gud over all mine følelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar