torsdag 16. juni 2022

Handle på Guds ord.

Høre og gjøre er nøklene til å lykkes. Matteus 7:21 «Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje.» Det betyr at vi faktisk kan gjøre det som ordet sier. Du trenger ikke å vente på Gud skal forandre deg, eller at du skal få mer kraft, du trenger ikke vente på noe som helst, du har fått alt du trenger til å være lydig og til å handle på det Guds ord sier. Akkurat du kan gjøre det som Guds ord sier. Og når du gjør det som ordet sier, får Den hellige ånd mer og mer plass på innsiden. Vår oppgave er å være lydige, han står for resultatene. Vis vi bare hører da blir vi kristne med store hoder og små føtter. Men Gud vil at du skal ha store føtter og store hjerter. Hvis vi bare snakker om det vi kan gjøre eller skal gjøre, men aldri gjør det, så vil viljen vår miste respekt for ordet vi sier. Ver så snill, ikke sitt å vent på noe som Gud allerede har gitt deg. Lydigheten mot ordet pakker nemlig opp gavene Gud har lagt ned i deg. Alt for mange kristne ber bønner som Gud allerede har svart på. Herre jeg ønsker mer kraft, kan jeg høre noen be. Min erfaring er at du får kraft når du gjør det ordet sier. Andre bønner jeg kan høre, er Herre, jeg ønsker mer frimodighet. Frimodighet kommer når vi handler. Du kan gjøre alt det Guds ord sier du kan gjøre. Og Gud er ingen løgner. Lydighet pakker opp gavene Gud har gitt deg. Du trenger ikke kraft når du ikke går. Kraften blir nemlig forløst i det øyeblikk vi begynner å bevege oss. Herre jeg vil være en som hører og som gjør. Amen

2 kommentarer: