søndag 12. juni 2022

GUDS FRED

I Matteus 11,28 sier Jesus, "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. Han gjør arbeidet her, ikke du. vi må bare komme til Ham. I Johannes 14,27 sier Han, "Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere..." Merker du hva som går igjen? Han gir oss fred. Han gir oss hvile. Vi gjør ingenting.  Den kjente teksten i Matteus 6,25-34 forteller oss igjen at vi ikke skal bekymre oss fordi Gud til og med "kler gresset på marken så fint," og hvor mye mer skal Han ikke ta seg av oss? Han sier"Søk først Guds rike, så skal dere få alt det andre i tillegg". Ser du det, fikk du det med deg? Få! Gud er en giver. Han har svarene og han gir oss støtte. Noen ting kan vi rett og slett ikke gjøre selv, men det er akkurat slik Han har designet det. For at vi skal trenge Ham. Du kan stole på Ham. Her er hva jeg ber når jeg føler meg overveldet av bekymring igjen:  Kjære Gud, Jeg kommer til Deg i dag for å be om hjelp. Du er alt for meg. Herre, jeg trenger hvile. Jeg gir Deg mine bekymringer. Ta dem, Herre. Jeg tar imot Din fred, kjærlighet og forståelse. Hjelp meg å vende meg mot Deg og ikke mot meg selv. Hjelp meg å vente på Dine svar, fordi jeg vet de er gode. Gi meg visdom, håp og fred. Takk, Herre, for Din tålmodighet og nåde. Jeg elsker Deg, og jeg vet at Du elsker meg så mye mer enn det jeg noen gang kunne forestilt meg. Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar