fredag 18. mai 2012

Drøm on Kristiansund

Drøm


Jeg har en drøm om et tilfluktsted for søkende bymennesker. Et sted hvor slitne og jagede mennesker kan søke ro og finne livets kjerne. Et senter for kirkens lyttetjeneste i det religiøse mangfold. Et sted der Bibelens ord møter menneskers søken og omskaper tvilere til Kristi etterfølgere. Jeg drømmer om kirkens ansikt i byen som ligner Kristi ansikt. Der bønn kan lege og fellesskapet varme.

Jeg drømmer om et tilfluktsted i Baptistkirken som alltid har en dør oppe. Slik at rådsherren Nikodemus kan snike seg inn nattestid og høre om gjenfødelsens under. Jeg drømmer om en liten kirke hvor tilbedelsen og klagesangen får leve side om side, og tale sant om Gudsliv og menneskeliv.

Jeg drømmer om en liten protest i Kristiansunds hjerte. En protest mot havesyken og reklameskapte menneskebilder.

For ikke å snakke om at jeg drømmer om en real bryllupsfest med Jesus i sentrum. La byen få smake på gleden og jubelen over han som triumferte over mørkets herrer. Slik at den får smaken på gleden og lovsangen som en dag skal lyde i Den Nye Byen.

Du er alltid velkommen til å ta kontakt, uansett hva det gjelder.

Jeg har også mobiltelefon, og hit kan du ringe/sende sms. Jeg undersøker ikke hvilket nummer du sender fra, så også her kan du være helt anonym. Telefonen er slått på når jeg er på jobb

Nummeret er 92065320

Besøk
Kontoret mitt finner du i Baptist kirka. Du kan ringe etter meg. Om jeg er ledig kan jeg komme og prate med deg. Vi kan møtes rundt et bord i kirka, eller på en kafé.

Hilsen Baptist prest, Steinar vikestad














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar