søndag 29. desember 2019

Nyttårsforsetter fungerer ikke!
Halvparten av dem som lager nyttårsforsetter mislykkes innen utgangen av januar, og 9 av 10 bryter løftene sine innen mars måned! Så i stedet for å fokusere på et nyttårsforsett, fokuser på Guds ord gjennom hele året…men vær forsiktig! Det kan forandre deg.
Vi kommer  til kort med de ambisiøse planene våre. Vi prøvde å gjøre alt for mye, og som et resultat gjør vi ikke noe av det særlig bra.
Det er en grunn til at vi sa, "Fokuser på Guds ord gjennom hele året…men vær forsiktig." Så snart du grunner på ordet, vil kampen begynne. Det vil sette i gang en prosess av læring, utvikling og forming. Gud kommer til å bruke ordet som et lys og et speil – lyse opp veien din og avsløre ting som må endres. Dette ordet tilrettelegger for, er en reise med oppturer og nedturer som gjør deg til den personen du er skapt til å være.
Hva har Gud sagt til deg i det året som har gått?
Hvilke områder i livet ditt ønsker Gud å ta tak i og bruke til hans ære?
Hvordan ønsker Gud å posisjonere deg for det kommende året?
Bønn
Kjære Gud, jeg ber om at du må gjøre dette til et livsforvandlende år. Åpenbar deg selv for meg. Fyll meg med din Hellige ånd. Jeg innser at det er en reise for å lære, ikke en oppgave å fullføre. Gi meg styrke mens jeg lever ut Guds ord hver dag. I Jesu navn, amen."'
«Én ting har jeg bedt Herren om, og det lengter jeg etter: At jeg kan få bo i Herrens hus alle mitt livs dager, så jeg kan betrakte Herrens skjønnhet og grunne i Hans tempel.»
Salmenes bok. 27:4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar